Poslední článek a hromada fotek....

Pondělí, 14. 1. 2018, první den, příjezd

Zdravíme všechny rodiče z Lipna. Hezčí podmínky jsme si snad nemohli přát, kvanta nového sněhu, teplota kolem nuly, prosvicující slunce. Po dopoledním příjezdu do Frymburku jsme se ubytovali v hotelu Vltava, vybalili a ve 12 hodin naobědvali (hovězí polévka + rizoto). Hodinku nato už jsme vyráželi na svah. První den jsme zůstali na Martě, rozdělili děti do 4 skupin a rozjezdili se. Nelyžaři okusili první krůčky a poté, co dokázali zastavit, začali sjíždět mírný svah. Na závěr se ti odvážnější účastnili pěvecké soutěže a vyzpívali si několik bonbónů. Momentálně se těšíme na večeři, děti se navštěvují na pokojich a podrobují hotel důkladné prohlídce. (A. Svobodová)

Úterý 15.1., den druhý, už jsme všichni lyžaři

Budíček nás vytáhl z postelí v 7:30, pak jsme si náležitě užili snídani formou bufetu a s plnými bříšky vyrazili na dopolední „manžestr.“ Dvě družstva trénovala carving na velkém kopci, druhá dvě družstva vylepšovala svůj styl ve Fox parku. Ve 12 hodin jsme byli zpět na hotelu na oběd (gulášová polévka a knedlo, vepřo, zelo) a po půlhodinovém odpočinku zpět do přeskáčů. Odpoledne už vyjeli sedačkou všichni a všichni se také dostali několikrát bezpečně dolů. Teplota dnes -1°C , vítr foukal víc než včera, ale pro nás nic nepříjemného. Teď nás čeká přednáška ohledně bezpečnosti na sjezdovce, desatero FIS a po palačinkách k večeři večerní bobování a pak i bodování (moc se nám zatím nedaří získávat desítky). Včera jsme byli v hotelovém bazénu, večerka byla v devět hodin, a i když se některým lyžařům před spaním stýskalo, po půl desáté všichni spali. (K. Kuželová)

16.1.,středa, jsme v půlce

Třetí den je za námi a nestihli jsme toho málo. Snídaně byla opět velmi vydatná, k obědu bramborová kaše s uzeným a k večeři boloňské špagety a puding. Dopoledne jsme tři hodinky lyžovali, všichni na velkém kopci. První družstvo vyzkoušelo jízdu v brankách. Odpoledne jsme stihli bobovat na Martě, snowtubing, cukrárnu s dortem nebo palačinkou, obchod. Kromě sladkostí nakoupily některé děti i pohledy a tak ti šťastnější mohou očekávat poštu. Po večeři jsme uspořádali soutěž ve stavění soch ze sněhu, a kdo má chuť, ještě půjde před večerkou do bazénu. Dětem se večer po rodičích samozřejmě stýská, uplakánci by se na prstech jedné ruky dali spočítat. (K. Kuželová)

17. 1., čtvrtek

Včerejší den jsme zakončili soutěží o nejlepší sněhovou sochu. S vervou se děti pustily do nerovného boje s namrzlým a nepoddajným sněhem. Někteří si zahráli na permoníky a dlabali ve sněhu tunely, jiní se snažili vytvarovat sníh k obrazu svému. Neúnavní jedinci završili den ještě řáděním v bazénu. Po náročném dnu všichni dobrovolně ulehli a spinkali jako andílci až do rána. Dnes jsme se probudili do příjemného slunečného dne a po snídani vyrazili na sjezdovky. Dopoledne i odpoledne jsme ladili techniku lyžování, abychom zítra mohli změřit své síly ve slalomu. V poledne jsme se posilnili zeleninovou polévkou a dušeným hovězím s rýží. Po odpoledním lyžování následovala vodní bitva v bazénu a pro unavené relax na pokojích. Po večeři jsme společně zhodnotili celý týden, rozdali diplomy a odměny. Náročný den jsme ukončili diskotékou a hrami. Pak už nás čekalo balení a s tím spojené hledání a identifikace vlastních věcí. (M. Tesárková)

Pátek 18.1., závěrečný den

Po vydatné snídani se dnešní dopoledne neslo v závodním duchu. Na start slalomu se postavili všichni účastníci zájezdu s touhou porazit druhé. Poté, co někteří zrolbovali svah, sundali ochranné sítě, zohýbali hluboko zavrtané tyčky a dokonce předběhli i časomíru, pak v cíli dychtivě sledovali časy svých soupeřů .Po obědě všichni s napětím očekávali slavnostní vyhlášení výsledků závodu.

Za 1. družstvo – „Profíci“ první protla cílovou pásku Alžběta Louženská, hned za ní prosvištěla Tereza Čečková a na paty jim šlapala 3.místě Barbora Schlehrová .

Za 2. družstvo – „Hobíci“ se na 1. místě umístila Ela Šuleřová, jako druhý dojel nejen hokejista, ale i lyžař Miroslav Dvořák a těsně třetí byla svým jménem lyžování předurčená Anežka Fišerová .

V 3. družstvu - „Oranžády -Machři“ se cílovou brankou protlačil (a to doslova) a v zápětí se třepetal v ochranné síti jako první Tomáš Dvořák, v gólmanském postoji se jako druhý přiřítil Václav Kubát a jako 3. v oblaku sněhového prachu vlétl do cíle opět Dvořák, tentokráte však Martin .

V 3.družstvu – „Oranžády – Sněženky“ jako první dobrzdila do cíle Silvie Horváthová, na 2.místě doplužila krásnou jízdou Karolína Krásná a jako 3. Se s vyděšeným výrazem a velkou radostí dostala do cíle Stella Menzingerová .

Jedna nadějná závodnice byla diskvalifikována, jelikož nestihla hodinový časový limit tratě .

Celý dnešní report píšeme společnými silami na koleni v autobuse, s radostí, že vezeme všechny děti domů v pořádku a berte ho, prosím, s humorem .

Děkuji :
- dětem, které byly moc šikovné a celý týden zvládly v pohodě bez rodičů i mobilů….
- rodičům, které děti dobře připravili a vybavili a respektovali daná pravidla…
- instruktorům: MarkétaTesárková, Kateřina Kuželová, Daniel Němec, kteří se celých 104 hodin v kuse s láskou a úsměvem na rtech věnovali dětem a předávali jim své zkušenosti na lyžích…
- celému týmu hotelu Vltava Frymburk – paní Jana Janská, Martina Kopřivová, Maruška Pojedincová, které se staraly o naše pohodlí a plná bříška …

- v neposlední řadě patří velký dík panu řidiči Peter Hencze, který se staral o každodenní bezpečný transport dětí a ve volné chvilce plnil roli fotografa a dýdžeje…